Wednesday 13 April 2016

Backlog: Tuhan tak pernah kejam

aku sejenis ingat semua tarikh. bila first message, bila first keluar sama-sama, bila last time kita tak jadi kahwin.

...

tapi kali ni, aku ingat bila tunang je. ye aku dah tunang, but that's besides the point.

aku tak ingat bila dia cakap kat aku yang dia bagitau mak dia nak kahwin bulan 5 and mak dia cakap okay.

aku tak ingat bila aku cakap dengan bapak aku yang aku nak kahwin dengan dia bulan 5 and bapak aku cakap okay.

stress, tak ingat. stress sangat. kenapalah kali ni aku tak ingat...

probably because, i don't want to think about it before it happens. i really don't want to. dah tiga kali try, tiga kali tak jadi. so kali ni aku malas nak ingat. tapi bila dah nak jadi ni, menyesal pulak tak take note.

langsung takde tweet something meaningful, or mark dekat calendar. langsung tak ada.

takpelah ek. asalkan jadi. asalkan langsung. 18 hari lagi in sha Allah. mohon dipermudahkan.

oh and ada orang komen aku gelojoh bila tiba-tiba aku cakap aku nak kahwin. masa tu akhir bulan dua kot. padahal kalau bulan satu kau tanya aku bila aku nak kahwin aku cuma mampu cakap, "doakan" "entahlah" "takde plan".

bukan gelojoh kawan. tapi kalau kita dah plan, plan, plan tak menjadi... takkan Tuhan punya plan kita nak tolak? rancangan Dia lah yang paling baik. Dia lah yang tahu apa yang patut untuk kita. Dia dah tolong, kenalah bersyukur. persetankan plan nak tengok movie every week, nak pergi cafe baru selalu-selalu, nak travel around south east asia tahun ni. yang satu ni dah lama aku tunggu. yang satu ni Tuhan dah rancang untuk aku.

***

Alhamdulillah untuk hari ke 17 bergelar isteri. Semoga berjodoh ke akhir hayat kami.

No comments:

Post a Comment